پرطرفدارترین تیم های فوتبال باشگاهی ایران

به گزارش مرکز اطلاع رسانی رتبه 3، بررسی میزان هواداران تیم های فوتبال ایران به دلیل عدم ساماندهی جامعه هوادارای آنها و مسدود کردن شبکه های اجتماعی از طرف دولت، سخت می باشد.

این مرکز برای تشخیص پرطرفدارترین تیم های باشگاهی فوتبال ایران به سراغ رسانه فراگیر تلگرام در ایران رفت که هنوز مسدود نشده است و توانسته با اختلافی قابل توجه نسبت به سایر رسانه ها در اختیار مردم ایران قرار گیرد.

بررسی های ما از کانال های هواداری تیم های باشگاهی فوتبال ایران نشان داده که بر خلاف ادعا بسیار اغراق آمیز بیشتر رسانه های ایرانی که هر کدام از سه تیم زیر ادعا می کنند بین 20 تا 30 میلیون هوادار دارند، پرطرفدارترین تیم ایران یعنی تیم پرسپولیس در نهایت می تواند 2.5 میلیون هوادار داشته باشد.

واقعیت این است که جمعیت 80 میلیونی ایران که بیش از نصف آنها را زنان تشکیل می دهند خیلی ها هستند که علاقه ای به فوتبال ندارند و یا به رشته های دیگر ورزشی علاقه دارند و یا کم سن و سال و یا پیر هستند که حتی خبرهای پیروزی این تیم ها برایشان جذابیتی ندارد.

بررسی های ما نشان داد که سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی با اختلافی قابل توجه نسبت به سایر تیم های فوتبال ایران، در صدر پرهوادارترین تیم های فوتبال ایران قرار دارند.

در فضای مجازی دو تیم پرسپولیس و استقلال توانسته اند دوشادوش هم مخاطبان خود را جذب نمایند و بالاترین آمار مربوط به پرسپولیس می باشد که فالوور 5 میلیون نفر در اینستاگرام دارد. و صفحه استقلال در اینستاگرام با 1.8 میلیون نفر در رتبه دوم قرار دارد. صفحه تلگرامی تراکتور آذربایجان نیز به 950 هزار نفر در رتبه سوم قرار دارد.

نکته مهم این است که خیلی ها در این شبکه های مجازی با اکانت های مختلف ثبت نام می کنند و خیلی از کاربران تلگرامی با اینکه حذف اکانت کرده اند اما در صفحات عضو شده در جامعه آماری آن لحاظ می شوند. 

همچنین ربات های مختلفی در این بخش کار می کنند و اعضای کانال ها و صفحات را بالا می برند که واقعی نیستند. برای همین محققان بهترین معیار را تماشاگر استادیوم لحاظ می کنند.

نظرسنجی AFC

آخرین نظرسنجی معتبر محبوبترین تمام باشگاهی توسط سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC در آبان سال 1399 انجام شد که در این نظرسنجی تیم تراکتور 43 درصد آرای نظرسنجی را به خود اختصاص داد و پرهوادارترین تیم ایران شناخته شد.

تیم های پرسپولیس با 38 درصد و استقلال با 17 درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. لینک نظرسنجی در تمام خبرگزاری های ایران و کانال های هواداری این باشگاهها منتشر شد که نشان می دهد درصد زیادی از مردم ایران در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

سازمان های بین المللی و مجلات علمی و موسسات تحقیقی ورزشی میزان تماشاگر استادیومی هر باشگاه را به عنوان مهم ترین عامل رتبه بندی هوادار هر تیم می دانند و تیم تراکتور با این معیار در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

بنابراین تیم تراکتور آذربایجان به عنوان پرطرفدارترین باشگاه ایران در جهان شناخته می شود.

تیم تراکتور توانسته با جذب بیشترین تماشاگر استادیومی در فصل های متفاوت به عنوان پرهوادارترین باشگاه ایران در جهان شناخته شود.

رتبه بندی تیم ها در هوادارانی که به استادیوم میروند

بین هواداری از راه دور و هوادارانی که به استادیوم می روند تفاوت زیادی وجود دارد. طبق آمار حضور تماشاگران در استادیوم علیرغم اینکه دو تیم پرسپولیس و استقلال هواداران اینترنتی بالاتری دارند اما در جذب هوادارانشون به استادیوم افت قابل توجهی دارند. البته میزان حضور تماشاگران در استادیوم به رابطه ای مستقیم نحوه بازی و میزان رضایتمندی هواداران از تیم دارد.

تیم تراکتور آذربایجان: طبق برآورد این مرکز  اگر بازی تیم تراکتور آذربایجان در هر 4 استان آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شود. این تیم می تواند ظرفیت 40 تا 70 هزار نفری استادیوم را بدون حضور تماشاگران سایر استان ها تکمیل نماید. این موضوع در استان های تهران، قزوین، البرز، همدان و استان مرکزی و قم برای هر بازی 20 هزار نفر می باشد.

تیم پرسپولیس : در پرسپولیس هم اکنون در اوج جذب تماشاگر به استادیوم هستیم و ظرفیت این تیم بالاتر از 370 هزار نفر در کل کشور نمی باشد.

تیم استقلال : میزان جذب تماشاگر هوداران این تیم در  سال های اخیر به علت نتایج نه چندان خوب افت را تجربه کرده است. پیش بینی این مرکز این است که این تیم در اوج فوتبال باشگاهی خود توان جذب 340 هزار هوادار استادیومی را در کل کشور دارد.

رتبه  اسم تیم  میزان جذب تماشاگر استادیومی در کل کشور
1  تراکتور آذربایجان  350 هزار تا 400 هزار نفر
2  پرسپولیس   320 هزار تا 370 هزار نفر
3  استقلال  290 هزار تا 340 هزار نفر

 

رتبه بندی تیم های فوتبال باشگاهی ایران در میزان هوادار مجازی :

تعداد اعضای صفحات سه باشگاه در تلگرام :

 رتبه  اسم تیم   مالکیت  تعداد دنبال کننده
1 استقلال هواداری 1.2 میلیون نفر
2  پرسپولیس  هواداری  1.3 میلیون نفر
3  تراکتور  هواداری  728 هزار نفر

تعداد دنبال کننده صفحات اصلی این سه تیم در اینستاگرام :

 رتبه  اسم تیم   مالکیت  تعداد دنبال کننده  تعداد پست
 1  پرسپولیس (لینک)  رسمی  5 میلیون نفر   3769
2  استقلال (لینک) رسمی  1.8 میلیون نفر   3826
3  تراکتور (لینک)  رسمی  510 هزار نفر  6647

 

120 فکر می‌کنند “پرطرفدارترین تیم های فوتبال باشگاهی ایران

  1. مجید

    طرفدار پفکی پرسپولیس زیاد داره ما طرفدار را در استادیوم میشناسیم چرا ترسیدن طرفدار تراکتور را تو استادیم آزادی ده درصدبیشتر قبول نکردن یاچرا میترسید به تبریز بیایید ده درصد را پر کنیدحالا فهمیدیدطرفدار پفکی فایده نداره

    1. کاظم

      هر جایی خرسه، جای ترسه
      یه سرچ بکن ببین طرفدارای تیمهای دیگه از ترس جونشون میرم وسط طرفدارای تراکتور میشینن

  2. چگینی

    آمار تقریبا قابل قبوله
    مشکل اینه که بعضی ها فکر می کنن که مردم ایران به دو دسته قرمز و آبی تقسیم میشن و حتماً باید یکی رو انتخاب کنن!
    ضمناً هوادار کسیه که پیگیر وضعیت تیمش باشه نه زبونی بگه من قرمز یا آبی هستم. با این تعریف کلی از آمارها ریزش میکنه!
    همون دنبال کنندگان برنامه 90 وضعیت آمار هواداران رو نشون میده! در بیشترین آمار پیامک حدود 6 میلیون بوده که همه هواداران همه تیمها مشارکت داشتند.
    پس اگه ما 10 میلیون هوادار فوتبال داشته باشیم و این تعداد رو بین تمام تیم ها تقسیم کنیم ، آمار گزارش فوق چندان هم دور از واقعیت نیست.

  3. امیر

    این اماری که شما دادین هیچگونه منبع معتبری نداره.امار که میذارین سعی کنین از منابع معتبر اطلاعات کسب کنین

    1. جواد عباسی اصل نویسنده

      آمار بر اساس بررسی های جمعیتی توسط خودمان است. منبع معتیر در این خصوص رسانه داخلی آزاد هستند. ما نمی توانیم آمار بچه ها و نوزادها و پیرمردها را در داخل آمار لحاظ کنیم و برای سرخابی ها و تراکتور رقم چند ده میلیون در نظر بگیریم.

  4. Majid.az

    مگه با فالور اندازه میگیرین .
    من خودم تراختوریم ولی پیج اصلیشو فالو نکردم البته این رو همه تیما تاثیر داره ولی از اونجا که ترکا بیشتر درگیر کارن و اصلا شاید از دنیایه مجازی خبر ندارن.
    پس این نظر سنجی شما اصلا مورد قبول و منطقی نیست

    1. Abolfazl66y

      ???فقط ترکا درگیر کارن ملت دیگه کار ندارن؟؟ منم هیچ پیج پرسپولیسیو فالو نکردم خب.

  5. کاپیتان

    رسانه های جمهوری اسلامی ایران نفوذی پهلویان.درصدد تبلیغ دو تیم بیت المال خور هستند.شبکه سه در اختیار دو تیم.مجریان دست به قلم در اختیار دو تیم.روحانی دولت در اختیار دو تیم.بودجه در اختیار دو تیم یعنی امکانات بیست…..از این طرف تراختور جز هوادار کسی رو ندارد البته نیازی به کسی نداریم از پشت خنجر نزنید آقای فدراسیون و داوران کمکتون پیش کش نمیخواهیم….این همه ادعای پر هواداری سرخابیا بازم در ازربایجان غریبه هستند ولی ما تراکتوریا همیشه فاتح کل ایرانیم با افتخار بدون وعده ساندویچ…در عوض رسانه های غربی بیشتر از رسانه های داخلی برای تراکتور ارزش قائلن….یاشاسین اردبیل زنجان اورمو،قشقایی،همدان،تورکمن صحرا،شیراز،تهران،قم،قزوین رشت تراختورچولاری….

    1. پرسپولیسی

      خخخخ داداش کسی جرأت ندارد با پرسپولیس برانکو در بیفته ولی حیف که رفت شما 4سال نتوانستید شکست بدید تو یادگار امام بازی بود نداشتن ورزشگاه نصف بشه ده به نود کردن هروقت پنجاه پنجاه بود بعدش بگو و تو بازی های خانگی پرسپولیس میانگین حوادار 30هزار بوده حالا تراکتور چند بوده ده هزار خخخخخ برانکو نیست که شماها دارید نفس می‌کشید کاش بیاد دوباره تا شماها نتوانید حرف بزنید و ده سال حسرت برد بکشید از پرسپولیس

    2. مححد

      رشت والله تراکتوری نداره اگر داشت تو رشت کتک نمیخوردن رشت تات زبون داره نه تورک کل ترکها ترتکتوری نیستم دوست عزیز

    3. تراکتور

      تراکتور فقط تو شبکه تبریز پخش میشه اما استقلال و پرس پولیس تو شبکه ی سه شبکه ی ملی پخش میشه تبلیغ میشه این یعنی حق خوری

    4. تراکتوری

      عجب حرفا تراکتور پنجمین تیم پر طرفدار جهانه چرتپولیس و استقلال هیچه تو جدول طرفدارا دومن تراکتور از رئال و ارسنال و …پر طرفداره

  6. Ragnar

    آقا الان استقلال بره فالور و ممبر فیک بخره پر طرفدار ترین تیم جهان میشه نه؟ مثل پرسملیس که فالور و ممبر فیک زده با ثند هم بخواید ثابت می کنم

  7. ج

    نمی دونم چرا بیشتر بازیکنان پرسپولیس بعد بازنشستگی جز بد دهن ترین فوتبالیای ایران می شند
    آقاجان خیلی حمایتشان می کنند
    آخه خنده دار نیست این دو تا تیم لنگ و کیسه مسئولشون وزیر ورزش
    خوب همه قوانین تو دست خودشونه و هر بازی بخواند را میداند
    بنظر من خصوصا لنگی ها جز بی ادب ترین بازیکنان ایرانند که فکر می کنند همه فدراسیون و همه داورها باید بهشون کار کنند تا درست کار کرده باشه
    خدا از حقایق مطالعه
    الکی با کمک صدا و سیما اعتبار دروغین برا خودشون درست کردند
    اگه کمک مسئولین خصوصا در جو سازی تو بازیها رو نداشتند تو همه بازیها ۳ تا رو می خوردند و خیلی قبل ها نابود شده بودند
    ای دو تا تیم در خدمت اهداف فدراسیون هستند
    فدراسیونی که خون مردم تو ورزشگا ها اصلا براش ارزش نداره و مدام جنجال بین تیم ها درست میکنه به جای اینکه دوستی رو گسترش بده و بازم سرکاره

      1. سامان

        من به سایتتون احترام زیادی قائلم و برآوردهایی که کردین را تا حدودی قبول دارم و نسبت به سایر سایتها و شبکه ها تا حدودی بی طرفانه کار کردین و اون جدولی که برای حضور در ورزشگاهها کل کشور را گذاشتین هم پسندیدم.ولی در رابطه با تعداد طرفدار سه تیم من قبول ندارم و شاید یه کم بیشتر تحقیق میکردین خوب میشد.در کل ممنونم

  8. ج

    این طرفداری که اعلام شده با این همه حمایت خیلیم کمه
    وقتی صدا و سیما اینقدر این دو تا تیم لنگ و کیسه رو تر مردم میزنه
    که حتی بازیاشون با تیمهای دست ششمی افغانستان رو پخش مستقیم میکنه
    بزرگشان می کنند با حقیر نبوده دادن شهرستانی ها
    مرفهین اینا همه دروغ
    اینا همش ساختگی
    اگه آزاد بود و ساختگی نبود لنگ و کیسه سالها پیش نابود شده بودند
    این دو تا ابزار سیاسی هستند هویت ندارند هویتشان خدمت به سیاسیونه و بس

  9. ترختورچی هادی

    این سایت ساحبش پرسپلیسی هس تراکتور با اون همه هوادارش که پر طرفدارترین تیم ایرانه نوشته 92هزارطرفدار این کجاش عادلانس به همین دلیله که ترکا از این فارسا خوششون نمیاد و بهشون میکین نژاد پرست نژاد پرست نباشیم جای شکه

  10. تــــــــــــورک اوغلییام

    عشق جانم حسین صدقیانی معروف به حسبن افندی متولد تبریز اولین شخصی هست که فوتبال را در ایران پایه گذاری کرد . صدقیانی در شارلوای بلژیک و فنرباغچه ترکیه لژیونر بود زمانی که تو ایران اصلا نامی از فوتبال نبود . صدقیانی آقای گل لیگ بلژیک شده و در بازی فینال هم هتریک کرده . اولین باشگاه فوتبال را در مشهد با نام فردوسی پایه گذاری کرد . و اولین سرمربی تیم ملی ایران شد،. و پدر فوتبال ایران لقب گرفت . انقدر پرسپولیس استقلال نکنید ایران فوتبالش رو مدیون تورک های غیور هست . و اگر تو مملکت ما تبعیض و تورک ستیزی نبود الان وضعیت اینجوری نبود
    ایران همه موفقیت هاشو مدیون تورک ها هست چه ورزشی چه غیر ورزشی چون اینجا بحث ورزشی هست من چند نمونه میگم که همه شاهد و ناظر این موفقیت ها هستن که توسط تورکها رقم خورده .

    علی دایی اقای گل جهان و اعتبار فوتبال آسیا

    سعید معروف اسطوره ی والیبال جهان

    حسین رضا زاده قهرمان وزنه برداری جهان

    روح الله داداشی قویترین مرد جهان( مردان آهنین )

    امیر علی اکبری قویترین بوکسر جهان

    هادی ساعی قهرمان تکواندو جهان

    بیوک جدیکار دومین لژیونر فوتبال (چپ پای افسانه ای )

    و
    و
    و
    ……..

    یاشاسین آزربایجاااااان????

  11. Ata

    بیش از 100 هزار نفر در یادگار امام ترختور رو تشویق میکنند حالا شد 92 هزار نفرطرفدار ترختور؟بیش از 3 میلیون نفر طرفدار داره ترختور!!!

  12. م

    من خودم ترکم. ولی یکی به این طرفدارای تراکتور بگه کدوم ترک یا آذری تو تراکتور بازی می کنه؟ چند ساله کجا بودید؟ همتون یا پرسپولیس بودین یا استقلال ، بیخودی طرفداری این تیم رو نکنین.همونی هستین که تیمتون می بازه زمین و زمان و تیم و بازیکنا و مربی رو با فحش بدرقه می کنین.

    1. توووورک

      مثلا هوادارای پرسپولیس یا استقلال فحش نمیدن. طرفداری ما بیشتر تعصبیه. نه اینکه مثل بعضیا خودباخته باشیم. بریم طرفدار پرسپولیس بشیم بعد توهین بشنویم.

  13. Maryam

    شما وقتی تفاوت بین معنی پیدا کردن و پیرو چیزی بودن رو فهمیدی اون موقع تشریف بیار اینجا از کوروش کبیر حرف بزن!! ما هویتمونو گم نکردیم ک الان بخوایم دنبالش بگردیم تا پیداش کنیم!! ماطرفداریم و پیرو تیمو هویتمون!

  14. عباس

    سلام. چرا بحث الکی می کنید. لازم نیست که حتما استادیوم و فضای مجازی را ببینید. اگر در کوچه و بازار بگردید قشنگ معلومتان می کند که کدام تیم طرفدار بیشتری دارد. شاید برخی از شهرها مثل تبریز طرف دار یک تیم خاص باشند ولی تیم پرسپولیس از قدیم بیشترین طرفدار را داشته. چه قهرمان می شده و چه نمی شده.

  15. تورک اوغلی

    من یک اردبیلیم و ۹۵ درصد مردم اردبیل طرفدار تراکتورن اتحاد تبریز و اردبیل و اذربایجان یاشاسین تورک

  16. دوست

    با سلام واحترام هرچند که تراکتوریها احترام نمیزارن واز این رو باهاشون مخالفم تمام کشور میدونن که بارها استادیوم به خاطر پرسپولیس پر شده و امار جمعیت نشون میده که اذربایجان شرقی وغربی وزنجان واردبیل عزیز 6الی7میلیون جمعیت داره وخواهش میکنم بدون تعصب برید امار بخونید خواهش میکنم بدون اطلاعات صحبت نکنیم چطور تراکتور 35میلیون طرفدار داره در حالی که جمعیت چیز دیگه ای نشون میده شاید کم وبیش این ور اون ور هم یک مقدار طرفدار باشه ولی خیلی کم چرا انقدر کینه وتعصب دارید به بی احترامی کردن بقیه هم واحترامیبی …

    1. ناشناس

      همون شهر شما نصف بیشترش ترکه حالا کاری ندارم ادمایی مثل کریم باقری پیدا میشن ک اصالتشونو بفروشن ولی هستن با غیرتایی ک پشت هویت خودشونن

    2. تراختوری زنجان

      داداش 90درصد جمعیت 13میلیونی تهران وکرج وقم ترک هست،به اینا ترکهای قشقایی شیراز وخراسان وترکمن های گلستان رو هم اضافه کن، توی شمال کشور هم خیلی ترک هست،بیش از60 استان گیلان مثل انزلی وآستارا و…. ترک هست، پس فقط خودآذربایجان نیست

    3. توووورک

      اون امارایی که میخونی از کجا معلوم درست باشن. ماشالا تاریخ نویسا آمار نویسا از خودتونه یه چیزی بنویس بره کی به کیه اخه

  17. تراکتور

    آخه چی گفته هوادارای پرسپولیس 4برابر هواداران تراکتور است آخه اگه پرسپولیسی ها بتونن بیشتر از 90 هزار هوادار به ورزشگاه بیاورند بعد بگن هوادارای ما بیشتر بلکه تراکتور 125 هزار طرفدار به ورزشگاه یادگار امام اوردند هرکی اینو گفته پرسپولیسی بوده یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراکتور تراختور حمل ال پرسپولیس جیریخته

    1. تراکتوری

      شما الان برو ترکیه یا باکو بگو پرسپولیسی هستی یا تراکتوری میگه صد درصد تراکتور اصلا شاید بگه پرسپولیس کیه… تو ایران اگه هرکی طرفدار شهر خودش باشه برا پرسپولیس هیچ طرفداری نمیمونه

      1. khalife_balouch

        کل مردم سیستان بلوچستان که نزدیک یه میلیون نفر هستند طرفدار پرسپولیس هستن و اینو اکثرا میدونن

      2. ناشناس

        اخه باکو یا ترکیه به ما چه درضمن چرا زور زیادی میزنی بری بالا بیایی پایین پرسپولیس بیشترین هوادار راداره

        1. ناشناس

          نگاه کنید چرا حرف الکی میزنید. هر وقت تو برنامه های ورزشی نظر سنجی میشه بیشترین نظر ب تیم پرسپولیس و بازیکنانش هست.ی کم بفهمید.

      3. پرسپولیس

        شما حرف نزن کی گفته هرکی برای شهر خودش تراکتور چیه عشق وقت پرسپولیس امسال پرسپولیس قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه

  18. هوادارتراکتور

    همه این بحثاکنارعشق فقط تراکتوریاشاسین تراکتور یاشاساین بوتوتورک ملتمیز انشاالله امسال تراکتورقهرمان

  19. ناشناس

    اولان ییغشدیرین سیز نمندن دانیشیرسیز تیراختورون تماشاگرلری کل دونیادا تکدی ایرانکی سهلیدی

  20. علی

    سلام طرفدار تراکتورم بعضی میگن تیم فلان این تعداد طرفدار دارد ان یکی این تعداد.هواداری که به استادیوم میاد مهم.طرفداران داخل استادیوم واقعا طرفدار هستند وگرنه هوادار کوچه و خیابان حساب کنید شموشک پر طرفدار ترین تیم ایران.

    1. ناصر

      سلام…متاسفانه مشکل هوادارن تراکتوراینه ک تمام اذری زبانها راطرفدارتیم خودشون میدونن…درحالی ک واقعااینطورنیست

      1. ناشناس

        مشدی اولا آذری نه تورک دوما تو بازی جمعه با استقلال اگه میدی چقدر تماشاگر اومده هیچ وقت همچین حرفی نمیزدی یاشاسین آذربایجان یاشاسین تیراختوووور

        1. محمد امین

          من اول طرفدار پرسپلیس بودم ولی چون از کاشیما باخت طرفدار استقلال شدم استقلال دو ستاره است ولی پرسپلیس یک ستاره است

          1. مهنوش

            متاسفم‌واسه سطح فکرت که بخاطر یه باخت تیم مورد علاقتو میفروشی.چرا اینو در نظر نمیگیری که پرسپولیس نیمکتش خالی بود؟همون بهتر که آدمای کوتاه فکری مثه تو طرفدار پرسپولیس نیستن.این که ستاره های استقلال دوتاست و مال پرسپولیس یدونه دلیلی واسه بد بودن پرسپولیس نیس…متاسفم واست.امیدوارم خوب بشی

            1. ناشناس

              از این نوشته خوش اومد و می خوام چیزی بگم
              در دنیا طرفداری فوتبال علت دارد. یکی به دلیل منطقه. یکی به دلیل ایدئولوژی و … طرفدار یک تیم است. اینکه با یک برد و باخت تیمتان را عوض می کنید مشکل شما نیست بلکه مشکل از اینجاست که طرفداری استقلال و پیروزی علتی برای طرفداری ندارند. ما تراکتوری ها دلیل بزرگی به نام هویت داریم و این موضوع درجه عشق به تراکتور را صدها برابر می کند.
              یاشاسین تراختور

          2. جک

            پس شما دنبال ستاره میگردی ،نه دنبال تیم محبوبت،اگه انشالله تیراختور هم ستاره گرفت طرفدار تیراختور میسش!به امید روزی که طرفدار تیراختور بشی

          3. ابهری

            آفتابه بردارن به طرفداریت…
            مشکل طرفدارای پرسپولیس و استقلال اینه که طرفداریشون علت نداره و بی ریشه است..و به خاطر جام و مد بودن طرفداری میکنند… ولی تراکتوریا به خاطر وجود تراکتوره نه برد و باخت و این طرفداری اونقدر عمیقه که برد و باخت و سقوط به دسته یک نتونسته یه ذره کمش کنه…من خیلیا رو میشناسم که استقلالی بودن به خاطر 2 تا قهرمانی پیاپی پرسپولیس رفتن طرفدار پرسپولیس شدن .. اگه طرفداری به جامه که سپاهان باید پرطرفدارترین تیم باشه

            1. جعفر

              من ساکن استان البرزم سومین کلانشهر کشور هم کرج هست.اصفهانی ام و طبعا طرفدار سپاهانم ولی در استان البرز که سی سال هست اینجا زندگی میکنم تراکتور تبریز خیلی طرفدار داره خیلی بیشتر از پرسپولیس و استقلال داره.استقلالی و پیروزی داره اما خیلی کمتر از تراکتور هستند.

            2. Mahyar tehrani

              عزیزجان کل بازیکنایه شهرستانی میان تواستقلال وپرسپولیس مطرح میشن ۱۰سال ترتر اومده لیگ برتر بعدشم شماها فقط هویت دارید نخندونید هویت همراه باریشست نه پرچمه ترکیه وژاپنو آذربایجانوترکمنستانو بیارید ورزشگاه هویت فوتبال ایران استقلالو پرسپولیسن بقیه تیما واسه سلامتیشون ورزش میکنن

      2. امیر

        اولا آذری زبان نه تورک دوما دقیقا همینطوره 98درصد تورک ها تراکتوری هستند

    2. محمد علیخانی

      لطفا فقط نظر خودت را بگو من اذری زبانم و پرسپولیس را با هیچ چیزی تو دنیا عوض نمیکنم

      1. ناشناس

        … بینیم بابا اگه تو اذری هستی طرفدار پرسپولیسی منم فارسم طرفدار تراکتورم

  21. عشق پرسپولیس

    فعلا که طبق آمارهای آسیایی و جهانی پرسپولیس پر طرفدار ترین تیم آسیا و ششمین تیم پر طرفدار دنیاست و این واقعا یه افتخار بزرگه. اصلا آمار هم هیچی تو کوچه و بازار مشخصه . جانم پرسپولیس

  22. حامد

    ضمن تشکر از شما کاملا با نویسنده موافقم واقعا تیم های باشگاهی طرفدار زیادی ندارند مردم حوصله فوتبال ندارند.خوابگاه دانشگاه محله و فامیل و مجازی توجه کردم اکثر مردم فوتبال مسخره می دانند‌ راستش خیلی ها را دیدم فقط میگند طرفدار فلان تیم هستند بعد میگند دروازبان کیه سرمربی کیه اصلا نمی دانند فقط چون جو هستند می خواهند کم نیاورند‌ طرفدار فلان تیم می شوند اکثر مردم اصلا فوتبال نمی بینند سالی یه بار شاید.فقط مسخره ترین امار تاریخ ۵۱ میلیون پرسپولیس صنعتی و سنتی با هم زدند یه ذره فکر هم نمی کنند.خودم طرفدار تراکتور هستم.

  23. علی

    تراکتور زمانی که تو دست یک بود همه طرفدار تیم های سرخ ابی پایتخت بودن سال اولی که تراکتور به لیگ برتر آمد اکثر مردم تبریز تراکتوری شدن وبعد چند سال خیلی از ترک های سایر شهر ها تراکتوری شدن رفته رفته به تعدادشون هم افزوده میشه.در کل یک تیم محبوب و پرطفداری است.

  24. رسول

    قطعا تراکتور کمتر ازاستقلال و پرسپولیس طرفدار نداره ربطی هم به این کانالها نداره من خودم تراکتوریم ولی تو هیچ کانالی هم عضو نیستم

  25. Mhdis

    من ی دخترم و نظرمم اینه ک ی تیم کشوری ب نظرتون طرفدار دارع یا ی تیم شهری؟؟؟
    منم ترکم ولی اصلن نمیتونم قبول کنم چون ترکم باید حتمن طرفدار تراکتور باشم..
    والا هر جا میرم و هر جا میبینم کشور پر شدع ع پرسپولیسی
    افتخارتون از استقلالی و تراکتوری چیه؟؟؟

    1. سینا

      برو توهین های نژادی که بهت میشه رو ببین بعد تصمیم بگیر طرفدار کدوم تیم باشی

      1. ناصر

        هوا داران تراکتور ب هر روشی که بتونن ب سایرتیمهاتوهین میکنن…حتی باپرچم کشوربیگانه وارداستادیوم میشن.جالب اینجاست هرنوع کری خوانی ازطرف هوادارن مقابل راتوهین نژادی قلمدادمیکنن….فقط کافیه ک یک وجدان بیدارداشته باشی تابفهمی که هیچ توهین نژادی وجودنداره…اگه دربی بری استادیوم میبینی بالاچهل درصدتماشاگرا اذری هستن…بعیدمیدونم کسی تواین مساله شک داشته باشه که پرسپولیس محبوبترین تیم نه فقط ایران.بلکه اسیاست

    2. مجید

      من نمیدانم این آمار چی میگه هرچند من آمار شمارا پفکی میدانم یجای نوشته تراکتور در هرچهار شهر بالای هفتاد هزار تماشاگر داره ودرشش شهر دیگربالای بیست هزار تا این یعنی چهار صد هزارنفر. این درحالی که همه طرفدارها به استادیوم نمیرن بعد یجا نوشته نود دوهزار تراکتور هوادار داره این جک هست یا شعر هست چون تهران بیش از پانصد هزار طرفدار واقعی داریم ۵۰۰۰۰هزار در بندرعباس که من خودم بندرعباس هستم من قبول دارم افغانستان ما طرفدارکم داریم

  26. نساجی چی

    هوادار واقعی اونیه که بیاد استادیوم از این لحاظ تراکتور اوله نساجی دومه تراکتور شهرشون بیشتر جمعیت داره وگرنه استادیوم نساجی همیشه پر استقلالو پرسپولیس که اصلا صحبتشون نیست

  27. علی پرسپولیسی

    هفته اول بازی پرسپولیس تو مشهد یادتونه.کل ورزشگاه طرفدار پرسپولیس بودن خارج از تهران طرفدارای پرسپولیس ورزشگاه رو پر کردن.حتی قدیم ترتو شیراز بازی با فجر یا برق هم کل ورزشگاه طرفدار پرسپولیس بودن.وتو بیشتر جاهای ایران همینطوره.تراکتور تو جنوب یا شمال یا مرکز ایران یا شرق ایران کردستان زاهدان بندرعباس خوزستان اصفهان مرکزی هیچ جا غیر از اذربایجان طرفدار نداره

    1. داود

      دوستان خواهش میکنم بحث بیخودی نکنید. فقط کافیه یه سر برید سایت فیفا. پرسپولیس با 51 میلیون هوادار دهمین تیم پرطرفدار دنیاست. استقلال با 21 میلیون رتبه 34 دنیاست و تراکتور اشتباه نکنم رتبه 164 دنیاست

      1. بهزاد

        سلام یکم خواهشا بیشتر تحقیق کنین .تو ایران بالای سی میلیون ترک زبان هست و من شلغم راننده ماشین سنگین هستم و همه شهرهای ایران رو رفتم بیش از نود درصد شهرهای ترک نشین تراکتوری هستن و تو خود تهران و کرج همه ترک زبانها هوادار تراکتور هستن.انشاالله با این تیمی که داریم قهرمان لیگ و حذفی تراکتوره .یاشاسین آذربایجان

    2. پيمان

      صد در صد حرفتون درسته.. من شخصاً هم استقلال و هم پرسپوليس رو دوست دارم البته استقلال رو بيشتر ولي مهم اينه كه اين ٢ تا تيم قوي باشن. چون قدرت اين ٢ تا تيم يعني قدرت تيم ملي.. هميشه پشتوانه فوتبال ايران اين ٢ تا تيم بودن… و با توجه به اينكه پرسپوليس به نسبت استقلال شانس بيشتري داره من از صميم قلب واسه پرسپوليس آرزو ميكنم امسال هم قهرمان بشن…

  28. علی پرسپولیسی

    من خودم ترک اردبیلم.ولی همه ترکها طرفدارتراکتور نیستن.من وبیشتر فامیلام طرفدار پرسپولیس هستیم.یاشاسین پرسپولیس

    1. جواد عباسی اصل نویسنده

      دو نظر با دو اسم متفاوت ارسال کرده بودید !! که یک نظر شما تایید شد.

      1. Roham

        شاید تو فضای مجازی پر هوادارترین تیم لیگ باشین ولی اینو بدونید که به گرد پای هوا دارای تراکتور هم نمیرسین
        یاشاسین ترختور???

      2. آرش تبریزی

        دوستان جدای از تعصب واقعا تراکتور هوادارش بیشتره که نه تنها ایران بلکه تو خارج از کشورم هوادار داره با قبول اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیسم تیم بزرگین و من خودم بعد تراکتور هوادار استقلالم
        زنده باد ایران

    2. hasaan tt

      اولا کل این سایت اشتباهه چون این آمار باید با حضور تماشا گر در استادیوم محاسبه میشد که امسال تراختور با اختلاف در صدره . دوما شما تورک نیستی چون همه تورک ها طرفدار تیراختورن از اونجا هم معلومه شما تورک نیستی چون غیر یاشاسین کلمه دیگه ای بلد نیستی.

      1. علی

        همین دیدگاه غلطتونه باعث شده توهم ورتون داره
        کی گفته هرکی ترکه تراکتوریه با کدوم منطق و آماری صحبت میکنی ؟؟؟؟
        من افتخار الیرم پرسپولیسیم زنگان دیارمیز پرسپولیس افتخارمیز سنی چخ تعصبین و تبریزیین
        هرکی تبریز و اطراف تبریزه فکر میکنه همه طرفدار تراکتورن نه آقا بیاین از شهراتون بیرون میفهمین اینجوری نیست ما حالا نمیگیم تو اردبیل طرفدار ندارید ولی تو زنجان خودمون حداقل اینجوریه طرفدار خیلی کم دارید
        نکته جالب هرکی طرفدار این تیم بی افتخار نباشه انگ بی غیرت بهش زده میشه ما از اساس با شماها مشکل داریم ما خودمون رو ایرانی میدونیم شما نه پس هیچ دلیلی نداره طرفدار تراکتور باشیم والسلام
        در پایان بر اساس تمام آمارهای رسمی ایرانسل تعداد هوادار اینستاگرامی و تلگرامی پرسپولیس از همه تیما بیشتر طرفدار داره نیازی هم به اثبات نیست مهم اینه کنفدراسیون آسیا و فیفا ما رو پرطرفدارترین تیم آسیا میدونن باز استقلالی ها میتونن برای ما کری بخونن ولی خدایی تراکتور دیگه خندمون میگیره کل بازیکناشم فارسن تازه

        1. زنجانی

          اتفاقا اتفاقا یه نظرسنجی تویکی ازپیجهای زنجان گذاشتن که طرفدارکدوم تیمید بیش از 80درصد به تراکتور رای دادن وفقط 20درصد به سرخابیا رای دادن یعنی 10درصد استقلال 10درصد پرسپولیس، بخدا من خودم اصالتا زنجانیم وساکن تهرانم ولی شدیدا تراختوریم، اتفاقا برعکس شما من میگم هرکی که ادعا داره ترکه باید وباید وباید طرفدارتراکتور باشه وگرنه غیرت وتعصب به ترک بودن نداره، ترک بودن فقط به اسم نیست باید توعمل ثابت کنی، اینکه ادعا کنی ترکی و خودت توگروه ضدترکها باشی ترک به حساب نمیای یکی از شرایط ترک بودن تراکتوری بودنه یاشاسن زنجان یاشاسن تراختور، زنجان فقط تراختور سرخابیا توزنجان کشک هم نیستن فقط تراختور

          1. یاشار

            ساغول
            یاشاسن
            طرفدارای استقلال یا پرسپولیس فقط بخاطر رنگ یا ستاره طرفدار شدن.
            با ی باخت پشت تیم خالی میکنن و ب بازیکنا و مربی شعار میدن.
            اما طرفدارای تراکتور بخاطر زبان هویت و اصالتش طرفدارش شدن تراکتور برای ماها ی تیم نیست بلکه مبارزه با بی فرهنگی و تبعیض.
            بیش از ۴۰میلیون ایران تورک
            حالا اذربایجان و قشقای یا تورک تورکمن.
            عرب هست
            لور هست
            کوردم هست
            بلوچ و گیلک هم هست.
            حالا چطور شده هر افتخاری ک ایران بدست میاره شده یوزای پارس.
            دوما عزیزای ک میگن طرفدار استقلال پرسپولیس بیشتر.
            عزیزم ۲۴ ساعت tv
            تبلیغات اون ۲ تا تیم میکنه ن تیمای دیگه.

        2. محمد

          سلام اون حرف اخرت که گفتی بازیکنای تراکتور فارسن مگه چندسال پیش اکثربازیکنای پرسپولیس مگه تورک نبودن پرسپولیس هرافتخاری بدست اورد باعثش اکثرا بازیکنای تورک بود گفتی تراکتور طرفداراش فقط چهاراستان خود تهران کمتر طرفدار داره دربازیای تیمای پایتخت بعضی موقعها طرفدار تراکتور بیشترازطرفدارای اون تیماست دربازی امسال پرسپولیس .تراکتور نصف نصف بودن ماواسه آوردن جام به ورزشگاه نمیریم که ماخودمون هم میدونیم نمیزارن ماقهرمان بشیم واسه همه هم ثابت شده تیمی که سه سال نایب قهرمان بشه ولی قهرمان نشه معلوم پشت پرده چی میگذره.واسه ما .اتحاد.هویت.اصالت. زبان مادری.وخواسته های مدنی مهم هست .یاشاسین آذربایجان.جانمسان تراختور.

      2. ناشناس

        من تورکم.و.پرسپولیسی هر نه گولون استیر دئیم قرمز قاندی پرسپولیس جاندی

    3. تبریز همان اورمیدی ،هامی تراختورچی دی??

      انگاری یادتون رفته که توی آزادی داشتیم میزبانیتون رو میکردیم???هرموقع تونستین بیشتر از نصف ورزشگاهتون رو توی هر بازی پر کنین ،اونوقت بیاین درباره پرطرفدار بودن بیانیه بدین?

  29. عاشق نساجی

    مهم این نیست پرطرفدارترین تیم باشی مهم این هست پرشورترین هوادار باشی نساجی قائمشهر پرشورترین هوادار لیگ هست

  30. قره قان

    من نمیدونم بر چه اساسی خدایی تراکتوری ها میگن پرطرفدارن
    بابا تهران که با اتوبوس رایگان میاین از تبریز بازی های خونگیتون رایگانه اگه مالکتون رایست میگه بلیطتون رو سی هزارتومن کنه ببینیم چندنفر میرید استادیوم با استادیوم رایگان سپاهان و پدیده هم استادیوم رو پرکردن
    اینستاگرام پرسپولیس دو میلیون و صد هزار نفر فالور داره که چند وقت دیگه دو میلیون و دویست هزارتا میشه تلگرام هم که تا قبل فیلتر دو میلیون و سیصد هزار تا طرفدار داشتیم بابا شما به یه میلیون برسید بعد کری بخونید
    مگه نمیگید ترکیه طرفدار دارید پس چرا اینستاگرامتون یه میلیونم نیست ولی همین گالاتسرای 5 میلیون فالور داره
    به جز تهران که اتوبوسی میاین استادیوم مشهد نصف ورزشگاه رو پر میکنید اصفهان اصلا میتونید هزارتا باشید یا شیراز؟ خوزستان فینال جام حذفی یادتون رفته کل ورزشگاه پونزده هزارنفری کلا سه هزارتا تماشگر بود که نصفشونم طرفدار نفت تهران بودن
    یه ذره از رو هوا صحبت نکنید پرسپولیس اونقدر طرفدار داره با یه اشاره پیج گزارشگرتون ریپورت و محو شد از اینستاگرام
    ترکیه و آذربایجان هم خوب رگ خواب شما دستشون اومده خوب سرکارتون گذاشتن موفق باشید با آمارای تخیلیتون
    یادتون نره هفت سال پیش زمان رویانیان یک میلیون و چهارصد هزار نفر اس ام اس دادن به باشگاه برای هواداری شما چهار صد هزارتا

    1. امیر

      حرف اضافی نزن تیراختور پرهوادار ترین تیم ایران
      من میخواهم بگم شما استقلالیا وپرسپولیسیا به چه اساسی میگید پرهوادارید از اومدن هواداراتون به استادیوم؟ ؟؟???واقعا خنده‌دار شما نتونستین برای یه بار هم که شده سی هزارتا به ورزشگاه بیاین بعد حرف پر هواداری میزنین بابا تیراختور هامی تیملره سرور دی هچ کسین ده شکی یوخدی
      تاحالا تولیگ پر هوادار ترین تیم تراکتوره بامیانگین هر بازی 60هزار نفر در استادیوم
      ژاپن ژاپن سوگیتا خلاصه شما به گرد پای ما هم نمیرسید
      اگهم سوزش داشتید پماد بزنید
      به امید سوزش بعدیتون خدا نگهدار

      1. زنگان

        دوست عزیز اندازه موهای سرتون پرسپولیس ورزشگاه پر کرده این یک دوما بازی پرسپولیس رو رایگان کنن ببینیم کی پرطرفدار تره
        همین فصل پیش یادتون رفته توانایی سی هزارتا اومدن ورزشگاه رو هم نداشتید اگرم کور نبودی بازی پرسپولیس السد با بلیط 40 هزارتومنی بیش از صد هزارنفر تو ورزشگاه بودیم
        جالبه یه سر بزنی به اینستاگرام پرسپولیس 2.1 میلیون هوادار
        تراکتور چهار صد هزار نفر خخخخخخخخخخخخخخ
        بابا پرطرفدارترین تیم ایران خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        روزنامه مارکا هر وقت آدم حسابتون کرد بیاین کری بخونین
        کنفدراسیون فوتبال آسیا هر وقت آدم حسابتون کرد بیاین با ما کری بخون شما باید نهایت با ماشین سازی کری بخونید بی افتخارا

        1. تراختوری زنجان

          بخدا من خودم اصالتا زنجانیم وساکن تهرانم خودمم تراکتوریم داداش خواستم بگم روزنامه مارکاروبه رخ مانکش پیج های فیفا وچارسه سه وای اف سی وروزنامه آاس اسپانیاازتراکتورپست گذاشتن وتیترزدن ومبحوت شده بودن ازحضور130هزارنفری تراکتوریا توبازی بااستقلال، بعدتوحرف ازروزنامه مارکا میزنی؟! تازه فقط اینانیست شبکه های تلویزیونی فرانسه هم فیلم تراکتوروپخش کردن ورسانه های ترکیه وآذربایجان و…. هم که بماند، هروقت فیفا واستون مثل تراکتورپست گذاشت بعدباماکری بخونین، یاشاسن آنایوردوم زنجان یاشاسن تراختور

      2. پرویز

        سلام تایک سایت متعبروغیرایرانی این وسط نباشه .این هاهمه چرت وپرت هست.وهیج کس نمیدونه هوادارهای کدام تیم بیشتره…چون توایران هرکس میبینیم یاهواداراستقلال ویاپرسپولیس.وورزشگاه هاهم همیشه آمارغلط وغیرواقعی اراده میدن.وبیشتررنگی رای میدن…توسایت های اینستاگرام وتلگرام هم هرکس واسه خودش سایت زده وهوادارهای اصلی سردرگم هستن که به کدوم سایت هااعتمادکنن.ویاراحت راحت با50هزارتومان میتونی100هزارفالووربگیری وهمه چیزباپول حل میشه.پس اینجاهم جواب نمیده…تنهاراه کارشخصی سازی دوتاباشگاه هست بعدکسی نمیتونه توکارباشگاه هادخالت کنه وخودبه خودمعلوم میشه کدوم باشگاه بیشترهوادارداره

    2. تراختوری تهران

      داداش بخدا من ساکن تهرانم خودمم اصالتا زنجانیم وطرفدارتراختورم، آخه چرافک میکنید وقتی نصف آزادی روما پرمیکنیم حتما همه ازشهرستان اومدن؟! والا من ساکن تهرانم وتراکتوریم

  31. مرتضی

    منطقی باشیم استقلال چه تو آسیا چه تو لیگ بیشتر طرفدار داره شاید بعضی ها گوشی اندروید نداشته باشند یا اصلا گوشی نداشته باشند یا همه که ورزشگاه نمیان که …….

  32. محسن عسگری

    چندبار برنامه نود وسایر برنامه های سراسری تلویزیون نظر سنجی گذاشتن وهمیشه پرسپولیس اول بوده واستقلال دوم

    1. مهدی تراختور

      اولا سلام به همه دوما هواداران استقلال پرسپولیس ادعا دارند که بیشترین هوادار را دارند . ببینید تهران 17میلیون جمعیت دارد که ازاین قرار 13میلیون ترک هست اگه خود تهران رو آمار بگیری متوجه میشی که تراکتور پرهوادارترین تیم است یاشاسین آذربایجان

      1. امیرهمایون

        تهران 13 میلیون ترک است؟؟؟؟؟این امار تخیلی رو از کجا میاری کل جمعیت اذری های ایران با احتساب ترکمن و قشقایی بزور 14 میلیون میشه طبق امار سازمان ملل و امار نشنال جئوگرافیک و امار کشور…بخدا اینا جوکن یکیشون میگه سی میلیون ترکیم یکی میگه چهل میلیونیم کنتور که نمیندازه بخدا ما فارسا خیلی محجوبیم 60 میلیون بیشتریم یکبار ….. نمیکنیم اخا تهران 13 میلیون ترک یا خدااااا ÷س اذربایجان هم نصف بیشترش فارسن…ما که سی سال تهران زندگی کردیم کل جمعیت اذریای تهران بزور سه میلیون بشه از 17 میلیون یکجای تهران ترکی حرف نمیزنن…

  33. عرفان

    پر طرفدار ترین تیم ایران تراکتور سازی تبریز است که کاملا مشخص است

    1. پیمان

      دوست عزیز همین چند روز پیش تیم پرسپولیس ششمین تیم پرجستجو تو دنیا شده بود تو اینستاگرام بالاتر از فنرباغجه با حدود سی میلیون جستجو
      حالا شما برو خوش باش با نظرت

      1. تراختوری زنجان

        خخخخخخخ بالاترازفنرباحچه؟!!!!!! برویه سربه پیج فنرباحچه بزن 6میلیون فالورداره تومیخوای فنرباحچه روبا پرسپولیس یکی کنی؟! همینجوری یه آماری درمیارید جستجووفلان فلان! جستجوچیه، اگه مردین توواقعیت ورزشگاهتونوبیش از 20 سی هزارپرکنین! چرانمیتونین؟!!!!!!

  34. علی تورک (تیراختورچی)

    خخخخ امروز نخندیده بودم بهتره یه نگاه به سایت ویکه پدیا بندازید تراکتور از کل اسیا طرفدار مخصوصا ترکیه و… طرفدار با اینچیزا معلوم نمیشه با اینا مشخص میشه که چند خزار نفر به ورزشگاه برن
    یاشاسین تیراختور

    یاشاسین گرگ های اذربایجان

      1. تراختوری

        توبرو توویکی پدیا صفحه تراکتور استقلال وپرسپولیسو اگه تونستی تغییر بدی من بهت جایزه میدم، داداش درسته توویکی پدیا میشه تغییرداد، ولی نه هرصفحه ای رو، صفحه هایی که مهم هستن مثل صفحه تراکتور استقلال وپرسپولیس برای محافظت از خرابکاری قفل هستن وبرای ویرایش این صفحه های محافظت شده باید مدیر ویکی پدیاباشی فقط مدیران ویکی پدیا میتونن این صفحه هاروتغییر بدن مدیرشدن توویکی پدیاهم هم سخته چون شرایط خاص خودشو داره

    1. داود

      اسم و فامیل و عکست رو بفرست واسه من تا یکروزه تو ویکی پدیا یه بیوگرافی تپل برات درست کنم ده تا مدرک دکتری و phd هم برات صادر کنم. آخه ویکی پدیا هم شد مرجع عزیزجان؟

  35. میلاد

    ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.قرمز ابیای تهران نمیتونن تحمل کنن که ۱ تیم شهرستانی از اونا محبوبتره.

  36. اسی

    گیرم ک همه ایران طرفدارشما!!خب ک چی؟تااونجایی ک من میدونم طرفداربایدخاص باشه..خاص..تیم هم بایدریشه داشته باشه،مثل همادارایی راه آهن و….من کاری به استقلال پرسپولیس ندارم ولی این تراکتورنمیدونم یدفه ازکجاپیداش شدولقب پرشورهاروبهش دادن؟آره همه این آتیش ها زیرسرعادل(که من چندساله عدالتی ندیدم)هست….توی مسجدسلیمان تیم فوتبال بوده ک هنوزاونموقع تهران وتبریز اسمی ازفوتبال ونمیدونستن..حدود۱۰۰سال پیش..وشماحالانشستین بحث طرفداری میکنی؟؟

  37. نبی، زنجان، تراختوری

    استقلال وپرسپولیس هیچوقت نمیتونن ادعا کنن که بیشترازتراکتور طرفداردارن، این ادعا مال اوناییه که تورسانه ها فعالن واکثررسانه هاهم توتهرانه وطبیعیه که اکثررسانه های تهران طرفدارسرخابیا هستن، شک نکنید اگه تراکتور بیشتراز سرخابیاهوادارنداشته باشه کمتر نخواهد داشت، چه بسا که به نظرخودمن تراکتور پرطرفدارترین تیم ایران وآسیاست، علاوه براینکه میلیونها هوادارتوایران داره، میلیونها هوادارهم توخارج ازکشور مثل ترکیه وآذربایجان وغیره داره که ازین حیث تنها تیم ایرانیه که توخارج ازکشور هوادارای میلیونی داره، سرخابیا هم توخارج ازکشورهواداردارن ولی هوادارای خارجیشون ایرانیای مقیم خارجن که ازین دست هوادارا، تراکتورم داره، به اضافه اینکه میلیونها هوادارخارجی غیرایرانی توترکیه وآذربایجان داره که سرخابیا این یه نوعشو ندارن، به نظرمن وقتی یه نظرسنجی گرفته میشه باید سرخابیا رو محدود به ایران کنن، ولی هوادارای تراکتورو ازایران بگیرتاترکیه وآذربایجان و…. درنظربگیرن، درضمن وقتی حرف از هوادارای ایرانی سرخابیا میشه باید منهای آذربایجان باشه چون این تیما 1درصد هم توآذربایجان هوادارندارن، ولی برعکس تراکتور یکی از شهرهایی که توش بیشترین هواداروداره تهران وکرج وقمه که بیشترجمعیت این شهراترکن، نمونش خودمن که اصالتا زنجانیم وساکن تهرانم، توبازیای تراکتور توتهران هوادارای تراکتور نصف آزادی روپر میکنن، واین ثابت میکنه تراکتور توتهران بیشترین هواداروداره، ولی درکل یه واقعیت هست اونم اینه که نه پرسپولیس نه استقلال نه تراکتور هیچکدوم برخلاف ادعاهاشون که سی چهل میلیون هواداردارن، ندارن وخیلی داشته باشن هرکدوم 15میلیون هواداردارن، یکم عقلمونوبکاربندازیم قشنگ میشه اینوفهمید

  38. ناصیر تورک

    چطور به پرسپولیس و استقلال میرسه حساب میکنین میگین هر فالور ضرب ده پس پرسپولیس بیست ملیون طرفدار داره اما به تراخنور که میرسه توجیه میکنید.
    تراخنور بین بیست تا سی پنج ملیون هوادار و حداقل ده الی پانزده ملیون طرفدار داره

  39. ارسی

    انجمن آمار دانشگاه تهران سال ۹۵ تو شهر تهران آماری منتشر کرد که ۷۰ درصد جمعیت شهر تهران طرفدار یکی از دو تیم هستن.و این آمار تو شهر های جنوبی مثل اسلامشهر و رباط کریم به ۷۵ میرسه.
    اقلا هم رو سایتش و هم مکتوبش رو خودم براتون میرسونم.
    خوم مهندس صنایع هستم و کارم آماره و کسایی که این آمار رو منتشر کردن هم از خوبای جامعه آماری ایران حساب میشن.
    این آمار ادامه به نسبت ۶۰ به چهل تو تهران داره.
    این جا اگه تهران و شهرهای جنوبیش رو با هم ۱۴ میلیون فرض کنیم یعنی همین شهر تهران ده میلیون هوادار دارن که شش میلیون به چهار میلیون.
    شاید نسبت هواداری تو بقیه نقاط ایران ۷۰ نباشه ولی فکر نکنم کمتر از ۵۰ باشه.
    اولا دخترها رو من با شما مخالفم و هوادار هستن اکثرا.
    دوما جامعه ما جمعیت بالای شصت سالش خیلی کمتر از حدی هست که آمار شما ادعا می کنه

    1. جواد عباسی اصل نویسنده

      انجمن آمار دانشگاه تهران وجود ندارد. این مرکز خودش مرکز آمار مستقلی است و خودش منبع برآورد آمار و تجزیه تحلیل داده ها می باشد و آمارهای تکراری و بدون مستند را قویا رد می کند که بر اساس خیالات و تصورها منتشر می شود.

      در خصوص جمعیت ایران هم بهتر است بدانید که 10 میلیون و 764 هزار نفر از جمعیت ایران بالای 55 سال سن دارند و 13 میلیون و 411 هزار نفر بین 0 تا 9 سال سن دارند. منبع

      یک میلیون و 250 هزار نفر از جمعیت ایران نیز عشایر هستند که نام پرسپولیس و استقلال و … براشون مفهومی نداره. منبع

      آمار هوادار دو تیم استقلال و پرسپولیس از این مقدار نیز کمتر می باشد و بعضی اشخاص تنها به خاطر اخذ خبر و کری های روزانه شون عضو شده اند و یا اینکه اکانت های دیلیت شده نیز در آمار اعضای آنها دیده می شود.

      در خصوص آمار هوادارهای خانم نیز کافی است به اعضای فالوورهای صفحه یه نگاهی بیندازید تا نسبت دختر و پسرهای عضو برای شما مشخص شود و نمی توانیم جامعه آماری جمعیت 80 میلیونی ایران را کنار گذاشته و به یک کلاس استناد کنیم.

  40. ارسی

    ادعاتون کاملا خنده داره!!!!
    تو رتبه بندی شکی نیست ولی اساس پیج هواداری اصلا بیشتر شبیه جوک میشه.
    بنده تقریبا همه بازی ها رو استادیوم میرم ولی عضو پیج هواداری نیستم چون از شخصیتی حمایت می کنه که بنظرم ریشه ی تیمم رو داره میزنه.
    معمولا جامعه شناسا تو دنیا ادعا دارن مجموع فالورها تو تمام شبکه های اجتماعی یک دهم هواداران تیم میشه.
    و با ادعای درصدی هم باز به حدود ۲۰ میلیون برای استقلال و ۳۰ میلیون برای پرسپولیس میرسین.
    تراکتور هم کاملا مشخصه وقتی روزنامه و تلویزیرن فراگیر نداره طبیعتا باید پیجش فراگیرتر بشه که تنها راه رسیدن به خبر از تیمه.
    مطمین باشین اگه روزنامه و کانال تلویزیونی تراکتور افتتاح بشه،نسبت کانال تلگرامش به یک چهارم استقلالی میرسه.
    روز آخر قبل فیلتر کانال استقلال پیج ۱/۶میلیون بود و کانال پرسپولیس ۲/۲ میلیون.
    شما اقلا میرفتین تاریخ افتتاح این کانال ها رو چک میکردین.
    روزی که استقلال پیج شروع به کار کرد کانال پرسپولیس ۶۰۰ هزار فالور داشت و اصلا با هم شروع به کار نکردن که با هم تو جامعه پخش بشن.
    نسبت ها رو میشه از نظرسنجی نود یا شبکه ورزش استناد کرد.
    بالای پنجاه برای پرسپولیس.
    نزدیک چهل برای استقلال و زیر ده برای تراکتور.
    ضمنا این ادعاتون هم خیلی بی پایه س که دخترها طرفدار تیمی نیستن.
    اقلا بیست دانشجوی دختر تو یک کلاس دانشگاه رو ملاک میزارم که پرسیدم و همه طرفدار تیمی بودن و نوشته شما رو بیشتر نگاه مردسالار جامعه ما میدونن

    1. جواد عباسی اصل نویسنده

      اعلام کردید معمولا جامعه شناسا تو دنیا ادعا دارن مجموع فالورها تو تمام شبکه های اجتماعی یک دهم هواداران تیم میشه.

      مستندات چنین ادعایی رویت نشد. اگر بالفرض مثال چنین ادعایی از کسی هم منتشر شود کاملا اشتباه می باشد. بالفرض مثال رئال مادرید 102 میلیون عضو صفحه فیس بوک دارد.

      با این ادعای شما رئال مادرید بالای 1 میلیارد هوادار دارد !!

  41. میثم پرسپولیسی

    عالی بود. به صورت کاملا علمی و مستند.
    امیدوارم دیگه این استقلالی ها و تراکتوری ها ادعاهای خنده دار نکنن. تراکتوری ها هم نمی تونن بگن فردوسی پور اس ام اس های مارو بلوکه کرده بود خخ.

    1. مهدی تیراختورچی

      خخخ چی میگی ما پرهوادارترین تیم تورک جهانیم 35 میلیون طرفدار داریم در داخل و خارج تو ویکی پدیا هم تو زبان انگلیسی گفته این تیم محبوب اسیا و ایرانه و در کشور های همسایه به خصوص ترکیه و جمهوری اذربایجان طرفدار دارد

      1. م

        یعنی طرف تو ترکیه بشیکتاش و فنرباغچه، گالاتاسرای رو ول میکنه میاد طرفدار تراکتور میشه عجب!!!

        1. نبی

          بله تراکتور توترکیه میلیونها هوادارداره، تاجایی که چندین بازیگروخواننده معروف ترکیه ای خودشونوطرفدارتراکتور اعلام میکنن، چندسال پیش توبازی استقلال تراکتور توآزادی چندتا ترکیه ای ازاستانبول اومده بودن آزادی وتومصاحبه شون بااخباربیست وسی گفتن ازترکیه اومدن فقط به عشق تراکتور

        2. روح الله

          بله تو ترکیه ما نمیگیم همشون طرفدار تیراختور هستن ولی تو تورکیه طرفدار زیاد داره تیراختور بازیگرای معروف کردن تیراختورن حتی قوی ترین بوکسر جهان تو فینال با شال تیراختور رفت میدان قهرمان جهان هم شد ابراهیم طاطلس بهترین خاننده هس طرفدار تیراختور هس تو ازربایجان هم همچنین طرفدار زیاد داره و این که یبار تو برنامه نود گفتن پرطرفدارین تیم ایران پریسپولیس اول شد دوم استقلال سوم تیراختور تیراختوری ها اعتراض کردن پیام ها بلوک شده بود راسته چون ما تو خانوادمون همشون تیراختوری هستیم من همراه اول داشتم پیام فرستادم دیگه از طرف نود پیام نیومد واسم ولی باایرانسل دوستم پیام فرستاد از طرف نود پیام امد واسش اون موقع صدرصد تقلب شده بود و این که تو ازادی تهران تیراختور شده که بیشتر از اسقلال تیراختور تماشاگر داره و حتی یبار نشده تو تبریز هواداران استقلال پریسپولیس ب دویست نفر برسه ولی تیراختور ب پنجاه چهل هزار نفر شده تو تهران مقابل تیم های پایتخت تماشا گر داشته باشه

          1. رضا

            عزیزان تراکتوری شما که میگین تراکتور هویت ماست،و ما دنبال هویتمون هستیم تو طرفداری از تراکتور، اینو بدون که وقتی کوروش کبیر به روم حمله کرد پادشاه روم با تمسخر گفت شما ایرانی ها برای پول و ثروت میجنگیم ولی ما برای شرفمون،که کوروش کبیر گفت درست است هر کسی برای چیزی که ندارد میجنگد، حالا شده حکایت هویت شما، پیدا کنین پرتقال فروش را!!!

    2. هوادار پرسپولیسی

      تو دنیا هوادار پرسپولیس زیاد است زیاد حرف نزنید طرفدار زیاد داره حسودی نکنید هرکه ترک تراکتور ه هرکی فارسی طرفدار پرسپولیسه یا استقلال ؟ ولی طرفدار پرسپولیس زیاد است و امسال هم قهرمان میشه صدر در صد قهرمانه دوست دارم پرسپولیس اگه رگه خونی داری پرسپولیس باش قهرمانی وقتی پرسپولیس وقتی پرسپولیس همچنین بازیکن های خوب درجه یک دارند پرسپولیس قهرمان میشه خدا پشت و پناه پرسپولیس باش دوست دارم پرسپولیسسسس

      1. پرسپولیسی

        جانم ارتش سرخ کوروش جانم پرسپولیس ایران .تراکتوری ک خودتو مبچسبونی ب اذرباجیان یا ترکیه یا اینک تو ورزشگاه پرچم کشور ژاپن میاری ،یک درصد فک کردی ک خودتو ایرانی میدونی یا نه .من خودم بچ تاکستانم شهری ک حدود 300هزار نفر جمعیت داره از هرکیم میپرسی چه ترک چه فارس چه تات همه پرسپولیسن .خدایا شکر ک ایرانیم از تبار کوروش.زنده باد پرسپولیس کوروش رگ گردنمونم واس پرسپولیس میدیم .خنده داره تیمی بخواد تو ایران با پرسپولیس کل کل و کری بخونه.

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.